Tomb rider od razu budzi skojarzenia z inną grą niż Counter Strike jednak nazwa nie jest przypadkowa

Podobnie jak w podstawowym tom riderze najważniejszą czynnością jest podsadzenie jednego z członków drużyny na skrzynkę lub też inny wysoki przedmiot. Jednak zanim to nastąpi musimy podzielić się na drużyny. Dokonujemy tego zależnie od ilości wejść na obrany przez nas punkt docelowy. Jedna z drużyn składa się z 2 osób które wykonają najważniejszą czynność jaką jest dostarczenie wsparcia ze skrzynek. Pozostałe grupy na umówiony sygnał wpadają na wybrane miejsce rzucając granaty. Jeden z członków musi zostać bardzo szybko podsadzony na skrzynkę i prowadzi on ostrzał który daje bardzo duże wsparcie dla kolegów. Oczywiście można zapytać dlaczego nie wspomóc w prostszy sposób – z innego wyjścia jednak ten system wykorzystuje fakt, że mało kto zwraca uwagę na tego typu skrzynki. Brzmi to dość prosto jednak skuteczność tego sposobu rozegrania rudny jest bardzo duża. Opanowanie tego systemu daje nam przewagę oraz satysfakcję. Uwaga ! Osoba na skrzynce nie powinna być uzbrojona w karabin snajperski gdyż ten jest za wolny. Zaklinacz węzy to jeden z systemów obronnych które wymagają idealnej znajomości mapy ale jest za to bardzo skuteczny. Aby użyć tego systemu cała nasza drużyna musi uzbroić się w karabin snajperski, jednak jedynym słusznym wyborem jest AWP. Każdy z członków zespołu ustawia się w miejscu z którego widzi dojście lub też jakiś ważny, strategiczny punkt. Ważne jest by zając takie pozycje aby każde możliwe dojście było bronione. Zdecydowanie pomocne jest też takie ustawienie grających, aby mogli wspomagać się nawzajem. Oczywiście dalszy scenariusz jest dość prosty, bronimy bombsideów czy też zakładników. Pod żadnym pozorem nie należy opuszczać obranej pozycji ponieważ tworzy się wtedy luka mająca bardzo negatywny wpływ na ogólny przebieg rundy. W razie śmierci jednego z kompanów musimy starać się ”załatać” dziurę. Zazwyczaj robi to osoba znajdująca się najbliżej. Ma ona również wtedy ciężkie zadanie patrolowania dwóch przejść czy też punktów strategicznych. Ważne jest też aby w miarę możliwości kupić ulubiony pistolet ponieważ używanie go do obrony jest nierzadko koniecznością. System może nie jest pozbawiony wad ale jest za to skuteczny jednak wymaga dobrego rozplanowania wybranych miejsc. Fridge stosowany jest tylko i wyłącznie na mapach z zakładnikami w jednym miejscu. Czasami używa się na ten system innej nazwy – w kupie siła. Nie da się ukryć, że druga nazwa jest bardzo trafna gdyż krótko, lecz dobrze opisuje ten sposób rozegrania rundy. Nasza drużyna musi ustawić się na środku pomiędzy zakładnikami. Takie umiejscowienie jest bardzo kłopotliwe dla atakujących gdyż nie chcą oni zranić hostów. Sposób ten jest może dość prosty a może i nawet głupi jednak jeżeli trafimy na przeciwnika który pierwszy raz spotyka się z tym systemem wygramy bez problemu. Jednak zaatakować gdy to nasz oponent zastosował ten system ? Oczywiście użycie granatów raniących jest tutaj wykluczone gdyż zabijemy zakładników. Bardzo ważnym elementem za to są tutaj granaty oślepiające. Musimy jednak unikać full-auto czy też strzałów na ślepo. Warto jednak mieć wyćwiczone atakowanie takiego systemu gry gdyż wbrew pozorom całkiem sporo klanów je stosuje zwłaszcza w ligach. Warto jednak również wiedzieć, że zbyt częste używanie tego systemu to zły pomysł ze względu na fakt, że po dwóch czy trzech rundach przeciwnicy nauczą się jak nas porządnie zaatakować. Bone to system obrony polegający na dokładnym przypisaniu roli poszczególnym Kilanowiczom. Rundę należy zacząć od przydzielenia ról poszczególnym osobom. Jednak chodzi tutaj o trzy role, broniący, przynęta oraz ochroniarz. Broniący (zazwyczaj wyznacza się dwóch) broni bombsideów czy też zakładników. Przynęta to najważniejsza osoba (wyznacza się zazwyczaj się 1 osobę która jest dość sprytna) ma ona na celu denerwowanie przeciwników. Ochroniarz (zazwyczaj wyznacza się dwie osoby) ma za zadania chronić wspierać przynętę. Jak wygląda runda gdy zastosujemy system bone ? Osoby broniące udaję się na bomdside czy też do zakładników i przyjmują najlepsze miejsce do odpierania ewentualnego ataku. Przynęta biega na granicy rashu to strzelając to rzucając granat pod nogi przeciwnika. Ochroniarze muszą go aktywnie wspierać. W momencie śmierci przynęty ochroniarze udają się w miejsce gdzie znajdują się broniący. System ten może wydawać się co najmniej dziwny jednak jest całkiem skuteczny. Przeciwnicy bardzo często są zirytowani i zdezorientowani zachowaniem przynęty co daje ogromną przewagę taktyczną.

Warto zobaczyć

 

Nasze propozycje